Arhiv projektov
Na Državnem izpitnem centru so zaključeni naslednji projekti:
- IJZ2 - Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda
Zunanja povezava na
Zunanja povezava na
S projektom Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2018 do 2022 (IJZ2) Državni izpitni center (Ric) kot javni zavod sodeluje in omogoča strokovnim in vodstvenim delavcem na področju osnovnošolskega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja usposabljanja s ciljem krepitve kompetenc, ki so se zaradi nenehnih sprememb narave vzgojno-izobraževalnega dela izkazale kot pomembne za kakovostno vzgojno-izobraževalno delo.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Na Ricu smo pripravili štiri sklope izobraževanj:
1. Sestavljanje kakovostnih šolskih testov, analiza in interpretacija dosežkov s pomočjo e-banke nalog RIC in predstavitev primerov dobre prakse
(osnovno usposabljanje)
Na usposabljanju bo učiteljem predstavljeno, kaj je treba upoštevati, če želimo sestaviti dobre naloge in teste, in kaj nam pri analizi testnih rezultatov povedo dosežki učencev. Pri razlagi bomo uporabili umerjene naloge z različnih predmetnih področij, ki so v e-banki nalog enostavno dostopne prek spleta. Učitelji se bodo naučili, kako podatke iz e-banke nalog uporabiti pri interpretaciji testnih rezultatov.Izobraževanje je namenjeno kolektivom posameznih osnovnih šol.
Trajanje: 8 ur
Metode: predavanja in delavnice(poglobljeno usposabljanje)
Na usposabljanju bo učiteljem prikazano na praktičnih primerih iz e-banke nalog, kako sestaviti šolske teste za različne namene (preverjanje znanja, ocenjevanje znanja, domače naloge …). Sestavili bodo svoj test, ga uporabili v razredu in dosežke svojih učencev analizirali. Primerjali jih bodo z rezultati na nacionalni ravni in ugotavljali močna in šibka področja znanja učencev. Pridobljeno dodatno znanje jim bo omogočilo izboljšati poučevanje in učenje.Izobraževanje je namenjeno kolektivom posameznih osnovnih šol.
Trajanje: 24 ur (8 + 8 + 8)
Metode: predavanja, delavnice in e-izobraževanje2. Uporaba dosežkov NPZ-ja kot priložnost za akcijsko raziskovanje učenja in poučevanja
(osnovno usposabljanje)
Želite ugotoviti doseganje zastavljenih učnih ciljev in spoznati možnosti načrtovanja učnega procesa na podlagi dosežkov NPZ-ja? Udeležite se izobraževanja in se s pomočjo računalniškega programa OrKa Ric naučite interpretirati osnovne statistične in vsebinske podatke o dosežkih učencev pri NPZ-ju.Izobraževanje je namenjeno kolektivom posameznih osnovnih šol.
Trajanje: 8 ur
Metode: predavanja in delavnice(poglobljeno usposabljanje)
Želite pripraviti statistično in vsebinsko analizo dosežkov učencev na NPZ pri predmetu, ki ga poučujete? Udeležite se izobraževanja in se s pomočjo računalniškega programa OrKa Ric naučite interpretirati statistične in vsebinske podatke o dosežkih pri NPZ-ju, jih primerjati, urejati in povezovati. Na izobraževanju boste izdelali analize dosežkov vaših učencev in šole ter načrtovali nadaljnji učni proces. Spoznali boste uporabnost podatkov NPZ za dvig kakovosti učenja in poučevanja.
Izobraževanje je namenjeno kolektivom posameznih osnovnih šol.
Trajanje: 24 ur (8 + 8 + 8)
Metode: predavanja, delavnice in e-izobraževanje3. Uporaba Orodja za analizo izkazanega znanja v srednjih šolah
(osnovno usposabljanje)
V srednjih šolah s splošno ali s poklicno maturo so zbrani podatki o dosežkih pri maturitetnih predmetih in o šolskih ocenah. Orodje RIC-a omogoča različne analize, primerjanje dosežkov z drugimi v enakih programih, ugotavljanje trendov, dodane vrednosti, vsebinske analize po nalogah ipd. Učitelji pri ravnatelju pridobite geslo za programsko Orodje za analizo izkazanega znanja v srednjih šolah in se usposobite za njegovo osnovno uporabo.
Izobraževanje je namenjeno strokovnim delavcem srednjih šole, ki izvajajo splošno in poklicno maturo.
Trajanje: 8 ur
Metode: predavanja in delavnice(poglobljeno usposabljanje)
Vse ravnatelje, pomočnike, svetovalce in učitelje srednjih šol, ki ste že uporabljali program Orodje za analizo izkazanega znanja v srednjih šolah, vabimo na usposabljanje za njegovo poglobljeno uporabo. Usposobili se boste za izdelavo in interpretacijo zahtevnejših analiz in kombinacij med njimi, primerjanje z drugimi, ugotavljanje trendov, dodane vrednosti, vsebinske analize po nalogah za šolo in oddelke v vaši šoli. Poudarek bo na interpretaciji in vrednotenju posamičnih analiz.
Izobraževanje je namenjeno strokovnim delavcem srednjih šole, ki izvajajo splošno in poklicno maturo.
Trajanje: 24 ur (8 + 8 + 8)
Metode: predavanja, delavnice in e-izobraževanje4. Pridobivanje znanja za uporabo e-banke nalog RIC
(osnovno usposabljanje)
Na usposabljanju bo učiteljem predstavljeno, kako naj dostopajo do spletne aplikacije (tj. administracija uporabnikov) in s konkretnimi primeri predstavljena tehnična navodila za uporabo programa. Podrobneje bodo predstavljena vsebinska izhodišča spletnih aplikacij po predmetnih področjih zunanjega preverjanja in ocenjevanja znanja (splošna in poklicna matura ter NPZ). Učitelji se bodo spoznali s teoretskimi osnovami za razlago statističnih podatkov, ki so eden izmed pripomočkov za ugotavljanje in sestavljanje kakovostnih nalog. S pridobljenim dodatnim znanjem bodo lahko rezultate po nalogah v e-banki nalog primerjali z dosežki svojih učencev oz. dijakov.
Izobraževanje je namenjeno kolektivom posameznih osnovnih šol.
Trajanje: 8 ur
Metode: predavanja in delavnice - Priprava in implementacija e-ocenjevanja pri maturi
Zunanja povezava na
Zunanja povezava na
Osnovni podatki
Naziv projekta: Priprava in implementacija e-ocenjevanja pri maturi
Termin izvajanja projekta: 2016 – 2021
Naziv in sedež posredniškega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana
Prijavitelj: Državni izpitni center
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
O projektu
Za projekt »Priprava in implementacija e-ocenjevanja pri maturi« (pogodba št. C 3330-16-319003 o sofinanciranju izvedbe operacije) je bil z neposredno potrditvijo izbran Državni izpitni center kot osrednja ustanova za zunanje preverjanje znanja v Sloveniji. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostna os 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostna naložba 10.1 Krepitev enake dostopnosti vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine v formalnem, neformalnem in priložnostnem okolju, izpopolnjevanje znanj, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, vključno prek poklicnega usmerjanja in validiranja pridobljenih kompetenc; specifični cilj 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
Projekt je logično nadaljevanje projekta »E-vrednotenje in podpora banki nalog«, ki ga je Državni izpitni center izvajal v letih 2012-2014, kjer je elektronsko vrednotenje rešenih preizkusov znanja nacionalnega preverjanja v osnovni šoli povsem zamenjalo klasično vrednotenje na papirju. Z elektronskim ocenjevanjem pri maturi, ki ga postopoma uvajamo pri posameznih predmetih, želimo okrepiti objektivnost in zanesljivost ocenjevanja in prispevati k večji kakovosti, učinkovitosti in varnosti ocenjevanja izpitnih pol splošne mature. Ker so zunanji ocenjevalci večidel učitelji, platforma za e-ocenjevanja prispeva tudi h krepitvi njihovih IKT-kompetenc. Hkrati pripravljamo tudi analizo možnosti uvedbe e-ocenjevanja pri poklicni maturi, v okviru projekta pa smo tudi razvili in vzpostavili spletni servis za posredovanje rezultatov mature vpisni službi univerze.
Glavne aktivnosti oz. cilji pri razvoju e-ocenjevanja
1. Tehnična prilagoditev izpitnih pol za uporabo v programu za e-ocenjevanje
Prehod na e-ocenjevanje terja razmislek o primernosti posameznih tipov izpitnih nalog in oblikovni zasnovi izpitnih pol (npr. različne QR-kode na vsaki strani vsake natisnjene izpitne pole zagotavljajo sledljivost in omogočajo indeksiranje in kompletiranje skeniranega gradiva; način zapisovanja odgovorov vpliva na učinkovitost točkovanja ipd.). Izpitne pole so prilagojene in opremljene tako, da omogočajo digitalizacijo.
2. Najem licence in priprava računalniškega sistema za e-ocenjevanje; nadgradnja lastnega izpitnega informacijskega sistema in integracija s sistemom za e-ocenjevanje
Za e-ocenjevanje uporabljamo program Zunanja povezava na RM Assessor angleškega podjetja RM Education, do katerega uporabniki dostopajo z uporabniškimi imeni in gesli. Ocenjevalci so razdeljeni v skupine, med ocenjevanjem pa jih vodijo in usmerjajo pomočniki glavnega ocenjevalca (PGO) in glavni ocenjevalec.
Pred začetkom ocenjevanja se v programu RM Assessor izvedeta moderacija navodil za ocenjevanje (na podlagi pregleda vzorca rešenih pol se dopolnijo rešitve nalog) in standardizacija ocenjevalcev (vsak oceni vzorec t. i. referenčnih izpitnih pol, ki so jih pred tem že ocenili članice in člani državnih predmetnih komisij; ocenjevalka ali ocenjevalec dobi povratno informacijo o svojem točkovanju in je glede na odstopanje od referenčnih točk samodejno ali z intervencijo PGO-ja potrjen/a za ocenjevanje). Med ocenjevanjem povratno informacijo ocenjevalcem zagotavljajo t. i. kontrolne izpitne pole, kadarkoli pa je preko sistema e-sporočil v programu RM Assessor možna tudi komunikacija s PGO-jem.
Državni izpitni center preko novih modulov svojega informacijskega sistema in administrativnega vmesnika RM Assessorja pripravi, spremlja in analizira ocenjevanje posameznih predmetov.
3. Usposabljanje in podpora uporabnikom
Uporabniki lahko program RM Assessor kadarkoli preizkusijo v t. i. seznanitvenem načinu (na vzorcu starih rešenih izpitnih pol), zanje so bila izvedena tudi izobraževanja v obliki delavnic. Pripravljeni in redno posodabljani so priročniki za uporabo programa, v času ocenjevanja pa je organizirana telefonska tehnična podpora uporabnikom.
4. Priprava sistema za izvedbo e-vpogledov in e-ugovorov
V okviru projekta je bila vzpostavljena platforma za spletni vpogled v rezultate splošne mature za kandidate (Zunanja povezava na https://matura.ric.si), preko spletne strani Zunanja povezava na https://eric2.ric.si tudi izvedenci ugovore na oceno rešujejo elektronsko.
5. Informiranje in obveščanje javnosti
Informacije so uporabnikom dostopne na nadgrajenih spletnih straneh Zunanja povezava na https://eric2.ric.si in Zunanja povezava na https://matura.ric.si (dostop z uporabniškim imenom in geslom); razpisi za zunanje ocenjevalce so objavljeni na Zunanja povezava na www.ric.si, informacije za srednje šole pa posredovane na letnih srečanjih s šolskimi maturitetnimi komisijami in ravnatelji ter preko e-pošte.
- Dejavnosti s podporo Evropskega socialnega sklada
Razvoj modela dodane vrednosti (IV. Sklop projekta UGOTAVLJANJE IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI V IZOBRAŽEVANJU IN USPOSABLJANJU)
Državni izpitni center je na javnem razpisu za sofinanciranje ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v izobraževanju in usposabljanju uspešno kandidiral na IV. Sklop, ki se nanaša na razvoj modela dodane vrednosti, s čimer se je zavezal k šestletnemu načrtu aktivnosti, ki vodijo do vzpostavitve modela dodane vrednosti in spremljajoče informacijske infrastrukture v obliki banke nalog.
Razvoj modela dodane vrednosti ne more sloneti le na specifikah posameznega šolskega sistema, ampak mora izhajati iz sodobnih znanstvenih spoznanj; temeljiti mora na teoretični podlagi raziskovanja učinkovitosti v izobraževanju kot npr. dinamičnem modelu učinkovitosti v izobraževanju (Creemers & Kyriakides, 2006;). Zato je nastala pobuda za skupni evropski raziskovalni projekt na podlagi katerega bomo podrobneje razvili in preverili veljavnost dinamičnega modela za učinkovitost v izobraževanju. Izboljšave v izobraževanju dolgoročno namreč ne morejo sloneti le na bazi izkušenj (kaj deluje oz. 'evidence based') ampak morajo razviti tudi ustrezne teoretske podlage, ki so neodvisne od specifičnih šolskih sistemov.
Pri vpeljavi uporabe modela dodane vrednosti v šole tako nameravamo sodelovati s skupino strokovnjakov iz različnih držav (predvidene so Belgija, Ciper, Grčija, Irska, Nemčija in Slovenija), ki načrtujejo izvedbo podobnega projekta na mednarodnem nivoju pod vodstvom dr. B. Creemersa, ki je znan raziskovalec na področju učinkovitosti v izobraževanju in avtor dinamičnega modela učinkovitosti.
Ker je vzpostavljanje modelov dodane vrednosti v izobraževanju aktualen mednarodni trend, smo vključeni tudi v različne aktivnosti na nivoju OECD kjer spremljamo trenutno stanje in novosti na tem področju.
Umestitev izpitov iz angleščine v skupni evropski referenčni okvir za jezike
Državni izpitni center je z Ministrstvom za šolstvo in šport podpisal pogodbo, v okviru katere bo v dveh letih in pol izpeljal prvi dve fazi in začel tretjo (od skupno štirih) za umestitev različnih izpitov iz angleščine v skupni evropski referenčni okvir za jezike (CEFR). Na ta način se bodo izpiti iz angleščine (splošne mature, poklicne mature, nacionalnega preverjanja znanja in izpitov za odrasle) umestili na CEFR šest stopenjsko lestvico (od A1 do C2). Kandidatom, ki so opravili katerega od omenjenih izpitov, želimo na ta način omogočiti, da dokažejo mednarodno primerljivo raven znanja in zmožnosti.
Pri izvedbi projekta in postavljanju standardov za posamezni izpit se opiramo na priročnik za umeščanje izpitov, ki ga je izdal Svet Evrope (Manual for relating Language Examinations to the Common European Framework of Reference for Languages , January 2009), za izvedbo postopkov pa smo v okviru projekta imenovali projektno skupino, sestavljeno iz 11 slovenskih strokovnjakov za testiranje angleščine. Novembra leta 2008 in septembra naslednjega smo izvedli dve izobraževalni delavnici za prvi dve fazi umeščanja izpitov (seznanitev s CEFR in specifikacija, standardizacija izpitov in izpitnih nalog za bralno razumevanje ter poznavanje in rabo jezika). Obe delavnici je vodil priznani strokovnjak dr. Spiros Papageorgious z ameriške Univerze Michigan. V januarju 2010 smo projekt nadaljevali z delavnico o standardizaciji in umešanju nalog slušnega razumevanja, poleg udeležbe na delavnicah pa člani skupine sodelujejo še na mesečnih standardizacijskih srečanjih.
povezava na dokumentPoročilo o standardizaciji odpira se v novem oknu
Sodelovanje v konzorciju pod vodstvom Šole za ravnatelje
Državni izpitni center se je v okviru javnega razpisa za sofinanciranje ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v izobraževanju in usposabljanju vključil v konzorcij skupaj s partnerji Šolo za ravnatelje, Centrom RS za poklicno izobraževanje in Zavodom RS za šolstvo. Prijava projekta Sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vzgoji in izobraževanju je bila uspešna in v naslednjih letih bo Ric v okviru tega projekta (financiranega iz sredstev ESS in MŠŠ) izvajal naslednje naloge:- Sodelovanje pri opredelitvi kazalnikov kakovosti na nacionalni ravni in na ravni VIZ;
- Sodelovanje v ekspertni skupini za vzpostavitev sistema samoevalvacij in zunanjih evalvacij;
- Sodelovanje v fazi proučitve možnosti vzpostavitve informacijskega sistema zajema podatkov;
- Sodelovanje v fazi oblikovanja in vzpostavitve omenjenega informacijskega sistema;
- Sodelovanje pri dopolnitvi in oblikovanju sistema;
- Sodelovanje pri izvedbah zajema podatkov;
- Širitev informacijskega sistema.
Projekt traja od 2009 do 2014 in bo izveden v sodelovanju s Šolo za ravnatelje in drugimi konzorcijskimi partnerji. - Kakovost
Na področju kakovosti se je na Ricu izvajal projekt Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v vzgoji in izobraževanju, ki je bil sofinanciran iz sredstev MŠŠ in Evropskega socialnega sklada. Terminski plan aktivnosti v projektu sega od leta 2006 do začetka leta 2008 in je skupaj z ostalimi postavkami natančneje opredeljen v pogodbi št. 3311-06-968002, ki jo je Ric podpisal z MŠŠ za leta 2006 do 2008.
Kratek povzetek ciljev, dosežkov in poteka projekta:
Rezultati so skladni z zastavljenimi cilji projekta:
1) razvijanje kulture samoevalvacije in stalnega spremljanja kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela,
2) izboljšanje kakovosti dela šol in usposobljenosti strokovnih delavcev na šolah,
3) uporaba objektivnih podatkov v procesih samoevalvacije na šolah in v evalvacijskih procesih.
V letih 2006 in 2007 smo izdali 6 publikacij in jih posredovali knjižnicam in zainteresirani javnosti, organizirali smo posvet "Kakovost v vrtcih in šolah", ki je omogočil pregled aktualnih praks na področju ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti, in simpozij The Slovenian Approach to Quality in Education v okviru mednarodnega kongresa ICSEI. Vsi uporabniki lahko informacije o aktivnostih v projektu in nekatere publikacije najdejo tudi na spletni strani http://kakovost.ric.si, tuja strokovna literatura s področja samoevalvacije pa je na voljo v knjižnici Rica.
V okviru aktivnosti 2 (študija kazalcev dodane vrednosti) smo pripravili ustrezne strokovne podlage in se konec leta 2006 vključili v mednarodni OECD projekt razvoja modelov dodane vrednosti, pri katerem sodeluje 13 držav. V letu 2007 smo se udeležili treh mednarodnih sestankov, katerih najpomembnejši cilj je bila priprava poročila, ki bi predstavil tako sistemske kot tehnično operativne vidike in korake pri vzpostavitvi modela dodane vrednosti šol v posamezni državi. Poročilo bo služilo posameznim državam udeleženkam in ostalim kot skupek smernic za smiselno in učinkovito delovanje v smeri razvoja omenjenih modelov in vsebuje tudi opozorila in priporočila, ki temeljijo na izkušnjah držav z že vpeljanimi modeli.
Pri aktivnosti 3 (kriterijska interpretacija rezultatov zunanjih preverjanj znanja) smo izdelali prototip programskega orodja, ki ga lahko po opravljenem usposabljanju uporabljajo na 154 šolah s splošno in poklicno maturo. Orodje šolam na enostaven način omogoča pripravo različnih statističnih analiz in možnost različnih primerjav ter interpretacije rezultatov, npr. npr. splošnega uspeha pri maturi in v srednji šoli, uspeha pri posameznem predmetu po (točkovnih) ocenah pri maturi ali po ocenah v zaključnem letniku ter analize uspeha pri posameznih delih izpita (pisni del, ustni del, vaje ali naloga) po odstotnih točkah. Aplikacija pri vsaki analizi izračuna osnovne statistične podatke in jih prikaže grafično v obliki histograma in boxplot grafa. Pri vsaki analizi je možno izbrati več nizov podatkov, kar omogoča pregledne primerjave (npr. šole z državnim povprečjem ali znotraj šole med razredi). Podatke je možno tudi izvažati v druge aplikacije za nadaljnjo obdelavo oz. pripravo poročil.
Če pa želimo, da je interpretacija kriterijska, tj. vezana na vsebino preverjanja in ne le normativno na populacijo kandidatov, ki so opravljali preizkus znanja, je potrebno pripraviti tudi ustrezne standarde znanja. Primer postavitve standardov vsebine smo v zadnjih mesecih skušali izpeljati pri splošni maturi pri predmetih elektrotehnika in mehanika. K sodelovanju smo povabili učitelje omenjenih dveh predmetov in jim na uvodnem seminarju predstavili metode dela. Nato smo z vsemi, ki so bili zainteresirani za sodelovanje, sklenili podjemne pogodbe (predvidene v finančnem načrtu), v okviru katerih so morali: (1) pregledati določeno zbirko nalog in jim določiti karakteristične podatke (razvrstiti glede na kognitivno zahtevnost, natančna opredelitev izpitnih ciljev ipd); (2) izpolniti in komentirati so morali mrežni diagram, ki predstavlja specifikacijo preizkusa znanja; (3) podati so morali pripombe in predloge na izpitne cilje in izpolniti anketo.
Na ta način je nastala manjša zbirka nalog z določenimi karakterističnimi podatki, s katerimi jih lahko umestimo v mrežnem diagramu, obenem pa tudi primeren seznam izpitnih ciljev, ki je podlaga za izpitni katalog oz. standarde vsebine. S primernimi standardi vsebine bomo šolam, ravnateljem in učiteljem omogočili večjo možnost samoevalvacije, kar bi lahko privedlo k ugotavljanju razlik, omogočanju s podatki podprtih analiz na ravni šole in oddelkov v šoli in s tem k večji kakovosti pouka oz. izboljšanju poučevanja na področjih, kjer se ugotovijo slabša znanja učencev oz. dijakov. S projektom bi naredili korak od dosedanje uporabe rezultatov zunanjega 'sumativnega' preverjanja znanja naučenega ('assessment of learning') k uporabi rezultatov za boljše poučevanje in učenje v šolah v prihodnje ('assessment for learning').
Da bi lahko pripravljeno programsko orodje v bodoče nadgradili tako, da bi šolam omogočalo tudi analizo dosežkov po nalogah in s tem spremljavo doseganja različnih učnih ciljev (standardov znanja) pri posameznem predmetu, smo v okviru aktivnosti 3 izvedli tudi predtestiranje izpitnih nalog pri angleščini (splošna matura).
Za podporo projektu je pripravljena samostojna spletna stran, ki se nahaja na naslovu Zunanja povezava na http://kakovost.ric.si.
Izdane publikacije:
povezava na dokumentUstvarimo ogledalo za svojo šolo odpira se v novem oknu*
povezava na dokumentPogled v vrtec odpira se v novem oknu*
povezava na dokumentOblikovanje izvedbenega kurikula v poklicnem in strokovnem izobraževanju odraslih odpira se v novem oknu
povezava na dokumentPoklicna identiteta pod lupo strukturalnega funkcionalizma odpira se v novem oknu
povezava na dokumentSamoevalvacija, Kaj je tu koristnega? odpira se v novem oknu*
povezava na dokumentKakovost v vrtcih in šolah, Zbornik s posveta 2006 odpira se v novem oknu*
povezava na dokumentŠole učenja, Praktični priročnik za učitelje in ravnatelje odpira se v novem oknu*
povezava na dokumentVsaka šola odlična šola, Razumeti možnosti sistemskega vodenja odpira se v novem oknu*
Publikacije so bile posredovane šolam, vrtcem in zainteresirani javnosti. Naklada publikacij je bila omejena, za nekatere od njih je bilo pripravljeno tudi omejeno število elektronskih verzij.
Tiskanih verzij publikacij ni na zalogi.
* Za naročilo elektronske verzije publikacij se zainteresirani lahko obrnejo na dr. Gašperja Cankarja ().